オフィスプロジェクトマネジメントOffice Project Management

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豊富な経験 安定したプロジェクト管理Rich Experience Consistent Project Management

什器1台の納品から何千坪という移転やレイアウト変更工事まで年間700件を超える実績があります。
豊富な経験と実績から、詳細なタスク管理、わかりやすいコスト管理、リスクの洗い出しによる徹底したスケジュール管理など安定したプロジェクト運営を提供します。
We have experience ranging from delivery of single appliance to large square feet moving/layout change, handling more than 700 orders per year on average.
From our long experience in various area, we can provide detailed task management, simple and clear cost management, highly dedicated schedule management with detailed risk identification, and more to ensure ease of project management.

※ あくまで平均的なものなので企業の規模や条件によって項目や期間は異なります

* This data is based on average. Relevant items and terms may vary depending on size of company and other conditions

ワーキンググループごとのタスクリスト

Task list per working group

コスト管理表

Cost Management Chart

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「自由に家具を選べる」という強みOur advantage "Freedom of Choice for Furnitures"

「自社製品を売らなければいけない」ということがないわれわれは、 デスク、椅子、ミーティングテーブルなど、ご希望にそった什器や家具を 1つのメーカーにこだわらず、ベストなものを選定します。Because we are not contingent to selling our own branded products, we can provide desks, chairs, meeting tables, and any other furnitures and appliances from various manufacturers, selecting the best match for each client.

什器・家具・照明など取り扱いメーカー 200社以上We can supply from more than 200 manufacturers for Appliances, Furnitures, Lighting and more

取り扱いメーカー一覧

 

AIDEC
アクメ
arti(アルティー)
アクタス
アビタ
アルフレックス
IDEE
イトーキ
インターオフィス (hhstyle.com)
ADコア
岡村製作所
カッシーナ・イクスシー
カールハンセン&サン ジャパン
コクヨ
コンランショップ
CIBONE Aoyama
相合家具製作所
TIME & STYLE プレステージ
中村工芸
藤栄(プロスペクト)
バルス
Bo concept
パークコーポレーション
ミノッティ
ヤマギワ
WISEWISE
株式会社ヤマザキ
herman miller
steel case
complex furniture suply

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社会背景や従業員の要請に対応する

オフィス全般の長期的パートナーとして
As a long term partner that can meet social backgrounds and employees' needs

オフィスで働く従業員の変化や社会の要請の変化に対応するためにオフィスは常に進化します。
変化に常に対応するために、われわれは総務担当者様と伴走し、課題解決します。
In order to meet changes among employees or changes in requests from the society, office envirnment changes from time to time. In order to adapt to such changes, we will escourt the general affairs manager in order to solve surrounding problems.
Below is an example where Cosmosmore contributed:

オフィスカウンターを設置して総務部門の課題解決Image of structure

各拠点からの改善依頼が本社総務様に入ってきて、その対応に追われ他の業務が滞ってしまっていた状況に対して、コスモスモアが拠点からの問い合わせ先となりました。
コスモスモアが全国各地の手配や工事を行うことで、各拠点への対応がスムーズになっただけでなく、総務様の負担も軽くなり、総務様は他業務へ注力できるようになりました。
また拠点からの問合せや工事を一元化してデータを蓄積することで戦略的に拠点の改善ができます。
A client has been suffering from flood of request for improvement, originating from all of its branch locations.
Due to the high volume of request, the client's general affairs department at its headquarter were not able to handle tasks. In the midst of such situation, Cosmosmore took over as point of contact for branch locations.
As the effect of the takeover, Cosmosmore handled work order processing and improvement works, improving the process speed. In addition, general affairs department's workload had been eased, which enabled them to allocate its resource to other essential tasks.
Furthermore, Cosmosmore functioned as hub, accumulating all the inquiries and work records as data, allowing the client to strategically improve its branches.

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